Stel je voor dat je het logo, de naam, en de slogan van je merk zou wegnemen. Zou je merk dan nog steeds herkenbaar zijn voor je klanten? Dit is de uitdaging die het begrip Smashable Brands van Martin Lindstrom ons voorschotelt.
In een wereld waar consumenten dagelijks worden overspoeld met keuzes, is het voor MKB-bedrijven cruciaal om op te vallen en zich te onderscheiden van de concurrentie. Maar hoe doe je dat? De sleutel ligt in een solide merkstrategie.
Veel organisaties zetten hun visie en missie op papier, maar worstelen om deze in de praktijk te brengen. Belangrijk is om je kernwaarden te vertalen naar merkwaarden die aansluiten op de klantwaarden van je doelgroep.
Personal branding is meer dan een trend; het is een essentiële strategie die professionals onderscheidt en het werkgeversmerk versterkt. Personal branding is de sleutel tot het opbouwen van vertrouwen en authenticiteit.
Witruimte is een krachtig hulpmiddel dat ontwerpers gebruiken om focus, balans en duidelijkheid in hun werk te brengen. Maar waarom is witruimte belangrijk voor je merkstrategie?
Een krachtige visuele aanwezigheid is essentieel, zowel in de fysieke als in de digitale wereld. Maar waarom blijven sommige merken langer hangen in het geheugen van klanten?
In een voortdurend competitiever wordende markt, is het bouwen van een sterk merk belangrijker dan ooit. Een essentieel aspect van dit proces is merkconsistentie.
Als ondernemer, directeur of bestuurder, heb je al een visie voor je bedrijf. Maar hoe vertaal je deze visie naar een succesvolle marketingcampagne? Het antwoord ligt in het fundament van je marketinginspanningen: je merkstrategie.
Bedrijven zijn voortdurend op zoek naar manieren om hun merkwaarde te vergroten. Een opkomende trend die de traditionele definities van succes uitdaagt, is de B-Corp certificering, een waardering voor bedrijven die zich inzetten voor het evenwichtig bedienen van alle stakeholders.