"Een strategie voor je merk bepalen is niet moeilijk.
It's Just Rocket Science!"

 

Mijn missie

We vergeten het soms weleens, maar het merk van een bedrijf of organisatie is een van de meest belangrijke onderdelen.

Naast de daadwerkelijke producten en diensten is het juist dát waar de doelgroep en klant waarde aan hecht. Het biedt meerwaarde op functionele, materiele en emotionele zin, maar bovenal: het schept vertrouwen in jullie bedrijf. En vertrouwen zorgt weer voor duurzame klantenbinding. Hoe tof zou het zijn om échte fans te hebben?

Met Just Rocket Science maak ik mij sterk voor het principe merkdenken. Te vaak ‘leeft’ het merk alleen onder de collega’s van marketing en communicatie; en misschien daar nog niets eens. Door de hele organisatie bewust te maken creëer je pas écht een sterk merk. Want als jullie er samen in geloven, dan doet de klant dat ook!

Merkdenken in de controlekamer

Hoe geef ik mensen het eerste vertrouwen om mijn product of dienst te proberen? Hoe zorg ik dat klanten terugkeren, van mijn merk gaan houden en uiteindelijk zelfs mijn merk gaan aanbevelen?

Door merkdenken hoog op de agenda te zetten, sijpelt het als het ware door bij elke afdeling van de organisatie. Op die manier weet je zeker dat wanneer de klant bij elke manier van contact altijd een consistent beeld van jullie krijgt. Een beeld dat uiteraard voor positieve ervaringen en associaties zorgt.

Zowel in kleine, middelgrote als grote organisaties moet merkdenken en het creëren van duurzame merkwaarde voorop staan, zodat visie, missie en doel zo recht mogelijk op elkaar afgestemd zijn. Focus, consistent beleid en een doelgerichte aanpak zijn hierbij de belangrijkste eigenschappen.

space-icon-wagon
 

Wat kan een krachtige merkstrategie voor jouw bedrijf opleveren?


Switchen naar merkstrategisch denken vergt inzet van je organisatie. Maar geloof mij: dat is zeker de moeite zeker waard! Allereerst zorgt een consistente merkstrategie voor minder keuzestress bij (potentiële) klanten. Daarnaast geeft een sterk merk richting aan (toekomstige) medewerkers en stakeholders. Mooi meegenomen zijn de volgende 9 voordelen: