Discovery sessie

Merkstrategie

Ontdek hoe je jouw merk kunt transformeren met onze training Merkstrategie. Deze training is ontworpen om de unieke eigenschappen van je bedrijf of product te vertalen naar een krachtig merk.

Krijg een diepgaand inzicht in de essentie van merkdenken en hoe je dit kunt toepassen in de dynamische wereld van vandaag. Ontdek de geheimen achter succesvolle merken en leer hoe je jouw merk kunt laten schitteren in een concurrerende markt. Deze training bevat de eerste twee stappen van het merkpositioneringproces, waarbij we in het ochtendgedeelte middels een canvassessie de kracht van de organisatie naar voren halen en in het middaggedeelte koppelen aan een krachtige merkstrategie.

Stap 01: Mission briefing

In de eerste fase van onze training richten we ons op het verkennen van de basis van je organisatie. We beginnen met het begrijpen van waar je bedrijf vandaan komt, inclusief de historie en achtergrond, om een solide basis te vormen voor je toekomstige strategieën. We onderzoeken je kerncompetenties en bepalen waar je organisatie echt goed in is. Dit helpt bij het definiëren van je unieke merkwaarden en het vaststellen van je bedrijfsoriëntatie. We bekijken ook wie je concurrenten en ideale klanten zijn, en projecteren hoe je markt er over 5 tot 10 jaar uit kan zien. Deze fase is cruciaal om een heldere visie en missie voor je merk te formuleren en om te begrijpen hoe jouw merk wordt waargenomen versus hoe je wilt dat het wordt ervaren.

 

Stap 02: Vertalen naar jouw merk

Nu we een duidelijk beeld hebben van waar je organisatie voor staat en waar ze naartoe wil, vertalen we deze inzichten naar jouw unieke merk. We dagen je uit om na te denken over de toekomst van jouw markt of categorie en de rol die jouw merk daarin speelt. We bepalen welke waarden belangrijk zijn voor het succes van je missie en wat je merk werkelijk betekent. Door het stellen van ambitieuze, mogelijk onbereikbare doelen, stimuleren we innovatie en creativiteit. We ontwikkelen voorwaardelijke missies om deze grote doelen te bereiken, waarbij we zowel de identiteit van je merk versterken als een onvergetelijke merkbeleving creëren.

 

Wat komt er voorbij in deze training?

  • Wat is het belang van een consistente merkstrategie en wat levert het op voor jouw organisatie?
  • Waar kom je vandaan? (historie / achtergrond).
  • Waar ben je goed in? (kerncompetenties)
  • Waar sta je voor? (waarden)
  • Waar ligt de focus? (bedrijfsoriëntatie)
  • Wie zijn je concurrenten?
  • Wie zijn je ideale klanten?
  • Hoe zie jij jouw relevante markt(en) ontwikkelen in 3 tot 5 jaar? (Visie)
  • Welke doelstelling en missie koppel je daar aan?
  • Hoe zie jij jouw merk en hoe ervaren anderen dat? (Identiteit versus imago)
  • Hoe kun je jouw merkstrategie krachtig en met een eigen identiteit bepalen?

Voor wie is deze training bedoeld?

Deze Full-Focus Masterclass is bedoeld voor jou als ondernemer, bestuurder of Marcom professional in het midden- en kleinbedrijf en helpt je methodisch aan de slag gaan met jouw merk.

 

Wat levert deze training op?

  • Inzicht in wat een consistente merkstrategie kan betekenen voor jouw organisatie.
  • Concrete handvatten om koers te zetten naar een merkgerichte organisatie.
  • Kennis en ervaring van verschillende ondernemers of draagvlak binnen je organisatie.
  • 5 tot 6 nieuwe en waardevolle relaties in je netwerk (in geval van open inschrijving).
  • 1 dag volledige focus op je merk in een inspirerende omgeving.
  • Een raketlading aan feedback, tips & tricks!

Data training Merkstrategie

 

Datum Locatie Tijd
Wo 27 november 2024 ECI 9, Roermond 09.00u - 16.00u
Wo 15 januari 2025 ECI 9, Roermond 09.00u - 16.00u

 

Specificaties

Alle sessies zijn zowel als open inschrijving als incompany training te boeken, waardoor ze flexibel zijn afgestemd op jouw behoeften en die van je organisatie.

Tijdsduur sessie: 1 dag
Aantal deelnemers: 6 tot 8 personen
Open inschrijving: € 995,- per persoon, lunch inbegrepen
Incompany training: op aanvraag

 

Aanmelden of meer informatie? Neem nu contact op!

Heb je interesse om deel te nemen aan deze training, wil je een optie reserveren of wil je meer informatie? Laat gerust een bericht achter en ik neem zo snel mogelijk contact met je op! Bij 6 of meer aanmeldingen gaat de training definitief door.


  • Boris Cornelissen
    De tweedaagse samenwerking met Just Rocket Science heeft ons ontzettend veel tijd bespaard en vooral richting gegeven. We zaten met ons bedrijf EnergiQ Ondernemen in een transitie toen Roy op ons pad kwam. Zijn manier van werken zorgde direct voor structuur in onze denkrichting en maakte onze koers helder. Voor mij voelde het als een trechter waar al onze ideeën en plannen ingingen, met als resultaat een concreet merk met een sterke visie en doelstelling. Roy zet je continu aan het denken en zoekt graag de 'stretchzone' op. Na twee dagen intensief samenwerken hadden we een canvas dat de basis vormt voor onze vernieuwde onderneming. Een raket die niet alleen de juiste koers bepaalt voor ons merk, maar ook de basis legt voor de manier waarop we die koers volgen. Dit canvas is nu de basis voor onze besluitvorming. Als iets niet in lijn is met het canvas, dan past het niet bij wat we willen uitstralen en bij onze ondernemingsactiviteiten. Roy heeft met zijn kennis en creativiteit de juiste snaar geraakt, waardoor onze raket naar een hogere versnelling is geschakeld. We zijn ervan overtuigd dat dit niet de laatste keer zal zijn dat we van Roy's expertise gebruik zullen maken.
  • Maarten Kirkels
    Mijn oprechte complimenten voor jouw manier van training geven en het op een luchtige manier bewust maken van het belang van een merkstrategie. Je gebruikt heldere hulpmiddelen en handvatten. Hermans heeft huiswerk, letterlijk en figuurlijk!
  • Jerome van Zeijl
    Hele praktische manier om naar je merk te kijken en simpel toepasbaar. Roy combineert een diepe kennis met een easygoing stijl in het begeleiden van de groep.
    Jerôme Van Zeijl (Eigenaar)
    Jerome van Zeijl | MKB Business Mentor
  • Emillie vanlier
    Goed uitgelegd en heel veel handvatten gekregen. Strategie heel tastbaar en bruikbaar. Boekwerk dat we ingevuld hebben tijdens de Masterclass is makkelijk om terug te lezen, bevat goede handvatten en acties om te plannen.
  • Wouter Vallen
    Duidelijk doordachte en prettige Masterclass in een rustig tempo. Handvatten gekregen waar ik door getriggerd ben om er verder mee te gaan. Blij dat ik heb deelgenomen.
  • Ruud Puts
    Ik heb in deze Masterclass inzicht gekregen in onze merkwaarden en veel handvatten om mee te nemen en een krachtig merk neer te zetten.
    Ruud Puts (Eigenaar)
    Timmerbedrijf Har Puts / Halu Kozijnen