Masterclass voor professionals
Het merk is een van de meest waardevolle attributen van een onderneming. Het is als ware het uithangbord waar jouw klanten en doelgroep je aan kunnen herkennen en waar ze je mee kunnen vinden wanneer ze je nodig hebben. Merkdenken is daarom van enorm belang en zeker niet iets wat je ‘er zomaar even bij doet’. Toch zien we dat marketing en communicatie vaak als laatste aan de beurt komen en niet volledig worden betrokken in de besluitvorming. Op die manier staat het merk niet centraal en verliest het zijn waarde.
In deze Masterclass leggen we daarom de basis van het merkdenken. We gaan samen aan de slag met jouw merk-case. Waar sta je nu met je bedrijf of organisatie en waar kom je vandaan. Welke competenties en waarden zitten er gekoppeld aan jouw merk en welke wil je graag verankeren in je identiteit. We bekijken kritisch welke merken je als concurrent ziet en op wie je je wilt richten. Daaropvolgend formuleren we een scherpe visie, concrete doelstelling en uitdagende missie. Je gaat aan de slag met de merkidentiteit van je bedrijf of organisatie. Samen met gelijkgestemden uit verschillende branches, zodat je van elkaar kunt leren en ideeën kunt uitwisselen. Hoe wil je eigenlijk gezien worden en hoe zien anderen jouw merk?
In het laatste deel van de Masterclass gaan we in op de architectuur van je merk. We bepalen de positie die je wilt innemen met je merk ten opzichte van je concurrenten en zetten onze missie richting de doelgroep(en) die je wilt bereiken. Welke waarden vind je belangrijk en wat betekenen deze concreet voor je klanten en hun merkbeleving. Wat jouw merk uniek maakt zetten we voorop, zodat je een duidelijke leidraad hebt waar je naar toe wilt met je merk. Start jouw missie vandaag nog!
Wat komt er voorbij in deze Masterclass?
- Het belang van merkdenken en wat het op kan leveren voor jouw bedrijf of organisatie.
- Waar kom je vandaan? (historie / achtergrond).
- Waar ben je goed in? (kerncompetenties)
- Waar sta je voor? (waarden)
- Waar ligt de focus? (bedrijfsoriëntatie)
- Wie zijn je concurrenten?
- Wie zijn je ideale klanten?
- Hoe zie jij jouw relevante markt(en) ontwikkelen over 5 a 10 jaar? (Visie)
- Welke doelstelling en missie koppel je daar aan?
- Hoe zie jij jouw merk en hoe ervaren anderen dat? (Identiteit versus imago)
- Hoe kun je jouw merk onderscheidend positioneren en hoe bouwen we je merk zorgvuldig op?
Voor wie is deze Masterclass bedoeld?
De Masterclass Positioneer je merk in 5 stappen is bedoeld voor ondernemers, bestuurders en Marcom professionals in het midden- en kleinbedrijf die methodisch aan de slag willen met hun merk.
Wat levert deze Masterclass op?
- Inzicht in wat je merk kan betekenen voor jouw bedrijf of organisatie.
- Een solide basis onder de positionering van je merk.
- Ervaring delen met gelijkgestemden die actief zijn in een andere branche.
- 8 - 10 nieuwe relaties in je netwerk.
- 2 dagen volledige focus op je merk in een inspirerende omgeving.
- Een raketlading aan feedback, tips & tricks!
Wat is de investering?
Je investeert twee dagen in tijd en € 950,- ex BTW. Op een inspirerende locatie neem ik je mee in de wereld van merkdenken en laat ik je vooral aan de slag gaan met jouw merk. Aan het einde van deze twee dagen heb je concrete handvatten om merkdenken te implementeren in jouw bedrijf of organisatie. Je krijgt inspiratie en feedback van gelijkgestemden, je ontvangt een raketlading aan tips & tricks en beide dagen een heerlijke lunch.
Data Masterclasses
Datum | Locatie | Tijd |
25- 26 april 2023 |
ECI Cultuurfabriek, Roermond | 09.30u - 16.30u |
24 - 25 mei 2023 | ECI Cultuurfabriek, Roermond | 09.30u - 16.30u |
15 - 16 juni 2023 | ECI Cultuurfabriek, Roermond | 09.30u - 16.30u |
Aanmelden of meer informatie? Neem nu contact op!
Heb je interesse om deel te nemen aan deze Masterclass, wil je een optie reserveren of wil je meer informatie? Stuur mij gerust een berichtje of bel mij op 06-526 981 08! Bij 6 of meer aanmeldingen gaat de Masterclass definitief door en krijg je van mij een bevestiging voor aanvang.