Full-Focus Masterclass sessie

Merkpositionering

Kan jouw organisatie wel wat merkkracht gebruiken? Meld je nu aan voor de tweedaagse Full-Focus Masterclass over merkpositionering en leer in 5 stappen hoe je koers zet naar een krachtig merk.

Je merk is een van de meest waardevolle attributen van jouw onderneming. Het is als ware het uithangbord waar jouw huidige en toekomstige klanten je aan kunnen herkennen. Een krachtig merk vereenvoudigd het keuzeproces voor je klanten en geeft richting aan je medewerkers. Een consistente merkstrategie is daarom van groot belang en zeker niet iets wat je ‘er zomaar even bij doet’. Toch zien we in de praktijk dat marketing en communicatie vaak als laatste op de agenda staat en niet volledig wordt betrokken in de besluitvorming. Maak optimaal gebruik van je merkkracht en zorg dat het merk centraal komt te staan in jouw organisatie. Wil je weten hoe? Meld je aan voor de Full-Focus Masterclass.

Wat kun je verwachten?

In deze Full-Focus Masterclass leggen we de basis van je merkstrategie. We gaan samen aan de slag met jouw merk. Met behulp van ons “Missionbriefing canvas” maken we inzichtelijk waar je nu staat met je organisatie en welke route je al hebt afgelegd. Welke competenties en waarden zitten er gekoppeld aan jouw organisatie en welke waarden wil je graag verankeren in je identiteit. We bekijken kritisch welke merken of alternatieven je als concurrent ziet, maar vooral op wie je je wilt richten. Daaropvolgend formuleren we een toekomstgerichte visie, een mogelijk onhaalbare doelstelling en de bijbehorende voorwaardelijke missies.

Je gaat aan de slag met de merkidentiteit van jouw organisatie. Samen met ondernemers uit diverse branches, zodat je van elkaar kunt leren en ideeën kunt uitwisselen. Hoe wil je eigenlijk gezien worden en hoe zien anderen jouw merk?

In het laatste deel van de sessie gaan we in op de architectuur van je merk. We bepalen de positie die je wilt innemen ten opzichte van je concurrenten en zetten onze missie richting de doelgroep(en) die je wilt bereiken. Welke merkwaarden vind je belangrijk en wat betekenen deze concreet voor je klanten en hun beleving? Welke belofte zetten we vooropen maken we keer op keer waar? Laat je organisatie groeien met RaketKracht en start jouw missie vandaag!

 

Wat komt er voorbij in deze Masterclass?


  • Wat is het belang van een consistente merkpositionering en wat levert het op voor jouw organisatie?
  • Waar kom je vandaan? (historie / achtergrond).
  • Waar ben je goed in? (kerncompetenties)
  • Waar sta je voor? (waarden)
  • Waar ligt de focus? (bedrijfsoriëntatie)
  • Wie zijn je concurrenten?
  • Wie zijn je ideale klanten?
  • Hoe zie jij jouw relevante markt(en) ontwikkelen in 3 tot 5 jaar? (Visie)
  • Welke doelstelling en missie koppel je daar aan?
  • Hoe zie jij jouw merk en hoe ervaren anderen dat? (Identiteit versus imago)
  • Hoe kun je jouw merk onderscheidend positioneren en hoe bouwen we je merk zorgvuldig op?

Voor wie is deze Masterclass bedoeld?

Deze Full-Focus Masterclass is bedoeld voor jou als ondernemer, bestuurder of Marcom professional in het midden- en kleinbedrijf en helpt je methodisch aan de slag gaan met jouw merk.

 

Wat levert deze Masterclass op?

  • Inzicht in wat een consistente merkpositionering kan betekenen voor jouw organisatie.
  • Een solide basis onder de positionering van je merk.
  • Concrete handvatten om koers te zetten naar een merkgerichte organisatie.
  • Kennis en ervaring van verschillende ondernemers of medewerkers binnen jouw organisatie.
  • 5 tot 6 nieuwe en waardevolle relaties in je netwerk (bij open inschrijving).
  • 2 dagen volledige focus op je merk in een inspirerende omgeving.
  • Een raketlading aan feedback, tips & tricks!

Data Masterclass Merkpositionering

Datum Locatie Tijd
Di 04 + Di 11 juni 2024 ECI 9, Roermond 09.00u - 16.00u
Di 20 + Di 27 augustus 2024 ECI 9, Roermond 09.00u - 16.00u
Di 22 + Di 29 oktober 2024 ECI 9, Roermond 09.00u - 16.00u

 

Wat is de investering?

Je investeert twee dagen in tijd en € 1.250,- ex BTW. Op een inspirerende locatie neem ik je mee in de wereld van merkdenken en ga je aan de slag met jouw merk. Aan het einde van deze twee dagen heb je concrete handvatten om een consistente merkpositionering te implementeren in jouw organisatie. Je ontvangt een raketlading aan tips & tricks en bij de open inschrijving sessie krijgt je naast inspiratie en feedback van gelijkgestemde ondernemers, beide dagen een heerlijke lunch.


Aanmelden of meer informatie? Neem nu contact op!

Heb je interesse om deel te nemen aan deze Masterclass, wil je een optie reserveren of de mogelijkheden bespreken voor een incompany traject? Laat gerust een bericht achter en ik neem zo snel mogelijk contact met je op! Bij 5 of meer aanmeldingen gaat de Masterclass (open inschrijving) definitief door en krijg je van mij een bevestiging voor aanvang.


  • Boris Cornelissen
    De tweedaagse samenwerking met Just Rocket Science heeft ons ontzettend veel tijd bespaard en vooral richting gegeven. We zaten met ons bedrijf EnergiQ Ondernemen in een transitie toen Roy op ons pad kwam. Zijn manier van werken zorgde direct voor structuur in onze denkrichting en maakte onze koers helder. Voor mij voelde het als een trechter waar al onze ideeën en plannen ingingen, met als resultaat een concreet merk met een sterke visie en doelstelling. Roy zet je continu aan het denken en zoekt graag de 'stretchzone' op. Na twee dagen intensief samenwerken hadden we een canvas dat de basis vormt voor onze vernieuwde onderneming. Een raket die niet alleen de juiste koers bepaalt voor ons merk, maar ook de basis legt voor de manier waarop we die koers volgen. Dit canvas is nu de basis voor onze besluitvorming. Als iets niet in lijn is met het canvas, dan past het niet bij wat we willen uitstralen en bij onze ondernemingsactiviteiten. Roy heeft met zijn kennis en creativiteit de juiste snaar geraakt, waardoor onze raket naar een hogere versnelling is geschakeld. We zijn ervan overtuigd dat dit niet de laatste keer zal zijn dat we van Roy's expertise gebruik zullen maken.
  • Maarten Kirkels
    Mijn oprechte complimenten voor jouw manier van training geven en het op een luchtige manier bewust maken van het belang van een merkstrategie. Je gebruikt heldere hulpmiddelen en handvatten. Hermans heeft huiswerk, letterlijk en figuurlijk!
  • Jerome van Zeijl
    Hele praktische manier om naar je merk te kijken en simpel toepasbaar. Roy combineert een diepe kennis met een easygoing stijl in het begeleiden van de groep.
    Jerôme Van Zeijl (Eigenaar)
    Jerome van Zeijl | MKB Business Mentor
  • Emillie vanlier
    Goed uitgelegd en heel veel handvatten gekregen. Strategie heel tastbaar en bruikbaar. Boekwerk dat we ingevuld hebben tijdens de Masterclass is makkelijk om terug te lezen, bevat goede handvatten en acties om te plannen.
  • Wouter Vallen
    Duidelijk doordachte en prettige Masterclass in een rustig tempo. Handvatten gekregen waar ik door getriggerd ben om er verder mee te gaan. Blij dat ik heb deelgenomen.
  • Ruud Puts
    Ik heb in deze Masterclass inzicht gekregen in onze merkwaarden en veel handvatten om mee te nemen en een krachtig merk neer te zetten.
    Ruud Puts (Eigenaar)
    Timmerbedrijf Har Puts / Halu Kozijnen