Full-Focus Masterclass
Communicatie met een top of mind awareness
Wil jij met je merk een blijvende voorkeurspositie veroveren in het hoofd én het hart van je droomklant? Meld je dan nu aan voor deze tweedaagse Full-Focus Masterclass en leer in 5 stappen hoe jij zorgt voor een succesvolle lange termijn marketingcommunicatiestrategie.
Je hebt een logo, een website, een flyer en ook op social media post je dagelijks. Je investeert regelmatig in (online) campagnes om in beeld te komen bij je doelgroep. Toch lijken al deze inspanningen maar weinig effect te hebben. Herken je dit? Dan ben je zeker niet de enige. In de praktijk zien we dat veel ondernemers en organisaties aan de slag gaan met communiceren nog voordat er een stevig merkfundament en een goede merkstrategie aan hun inspanningen ten grondslag liggen. Deze zaken zijn echter essentieel om jouw droomklant te verleiden, aan te trekken en vast te houden. Het bouwen van een sterk merk, het vergroten van je merkbekendheid en het verwerven en behouden van een voorkeurspositie bij jouw droomklant is niet iets dat je van de ene op de andere dag bereikt.
Het vergt aandacht, tijd en commitment. Maar het gaat een stuk sneller wanneer je dit op de juiste manier aanvliegt: vanuit de essentie en kracht van jouw merk en met de behoeften van jouw doelgroep gedurende de hele klantreis scherp op het vizier. In deze Full-Focus Masterclass laten we je in vijf stappen zien hoe jij met jouw merk een blijvende top of mind positie kunt veroveren in het hoofd en het hart van jouw doelgroep.
Wat kun je verwachten?
In deze Full-Focus Masterclass slaan we de brug tussen de kracht van jouw merk en datgene waar het hart van jouw doelgroep sneller van gaat kloppen. Daarbij focussen we eerst op de lange termijn: wat is je merkpersoonlijkheid, wat is je aanbod en wat maakt jouw merk uniek? Vervolgens brengen we jouw ideale klant in beeld aan de hand van een persona en maken we inzichtelijk welke reis jouw droomklant aflegt wanneer deze op zoek is naar een oplossing in ‘jouw domein’. We analyseren jouw aanbod en maken inzichtelijk hoe dit aansluit bij wat jouw klant belangrijk vindt. Hierna zoomen we in op jouw merkidentiteit: in hoeverre sluit deze nog aan bij wat jij wilt bereiken en bij de wensen van je doelgroep? Op welke vlakken vraagt je huidige merkidentiteit om doorontwikkeling?
Wanneer we het merkfundament in kaart hebben gebracht, gaan we doorpakken met de marketingcommunicatie: hoe gaan we jouw merk zowel op de lange als de korte termijn in beeld brengen bij je doelgroep en met welke boodschap? We kijken de kunst af bij bestaande succesvolle merken en delen waardevolle tips en tricks uit de praktijk en de wetenschap. Tot slot staan we stil bij hoe je het effect van je inspanningen kunt meten en hoe je deze slim kunt inzetten om je doelgroep nóg beter te leren begrijpen. Zodat jij niet alleen top of mind wordt, maar dat ook blijft!
Wat wordt er behandeld in deze Masterclass?
- Wat is je merkpersoonlijkheid: wie ben je en waar sta je voor?
- Wat heb je te bieden?
- Welke alternatieven zijn er in de markt en waarin onderscheid je je?
- Analyse van je droomklant: wie is je doelgroep en wat is belangrijk?
- Matchmaking tussen aanbod en klantbehoefte
- Doorvertaling naar je merkidentiteit en positionering
- Vertaling van belofte naar boodschap
- Bepaling lange termijn communicatiestrategie en korte termijn aanpak (campagne)
- Effectiviteit en optimalisatie van marketinginspanningen
Voor wie is deze Masterclass?
Deze full-focus Masterclass is bedoeld voor jou als ondernemer of marcomprofessional in het midden- en kleinbedrijf en helpt je methodisch aan de slag te gaan met jouw merk.
Wat levert het jou op?
- Een stappenplan dat inzichtelijk maakt waar jouw merk staat en welke aspecten aandacht behoeven om top of mind te worden bij je droomklant
- Essentiële input voor het briefen van een bureau of vormgever
- Tijdswinst en kennis: inzicht in hoe je jouw merk op de juiste manier naar een hoger niveau brengt
- Kwaliteit: je leert hoe je jouw merk op een kwalitatief goede manier profileert die jouw doelgroep aanspreekt
- Inspiratie voor je content(strategie)
- Effectieve besteding van je marketingcommunicatiebudget
- Handvatten om voortaan weloverwogen keuzes te maken ten aanzien van de inzet van je marketingcommunicatie-instrumenten
- Waardevolle tips en tricks om de effectiviteit van je lange en korte termijn communicatie te vergroten.
Beschikbare data
Datum | Locatie | Tijd |
Di 26 + Do 28 november 2024 | ECI 9, Roermond | 09.00u - 15.00u |
Specificaties
Tijdsduur sessie: 2 dagen
Aantal deelnemers: 5 tot 8 personen
Open sessie: € 1.450,- per persoon (lunch inbegrepen)
Incompany training: op aanvraag
Aanmelden of meer informatie? Neem nu contact op!
Heb je interesse om deel te nemen aan deze Masterclass, wil je een optie reserveren of de mogelijkheden bespreken voor een incompany traject? Laat gerust een bericht achter en ik neem zo snel mogelijk contact met je op! Bij 5 of meer aanmeldingen gaat de Masterclass (open inschrijving) definitief door en krijg je een bevestiging voor aanvang.