Begeleiding in merkstrategie

Heb je een bedrijf of organisatie en wil je dat klanten, medewerkers en alle andere betrokkenen een duurzame verbinding opbouwen met je merk? Een merk dat ze inspireert, waar ze positieve associaties en betekenis aan koppelen, maar vooral met producten of diensten waar ze graag gebruik van maken? Dan help ik je graag op weg.

Maar misschien zie je je organisatie helemaal niet als merk. Je geeft bijvoorbeeld leiding aan een uitvoerende instantie of aan een business to business organisatie. Toch hebben mensen een bepaald beeld bij je bedrijf of organisatie dat je graag iets zou veranderen. Wat zou er gebeuren als je zou zeggen “Onze organisatie is vanaf nu een merk” en wij willen graag op deze manier gezien worden? Hoe gaan we daar geraken? Zoals je ziet is het proces van merkdenken al begonnen. 

Ik help en begeleid je graag in de goede richting. Om de basis strategisch neer te zetten en vervolgens de uitrol in goede banen te geleiden. Het tandwiel dat de organisatie als een merk laat draaien en de lijm die de verschillende afdelingen binnen een organisatie verbind. Alle neuzen dezelfde kant op is vaak een lastig begrip, maar niet als je het in het grotere geheel van het merk kunt bekijken. 

Waar kun je mij voor bellen?


  • Een methodische aanpak om de kracht van jouw bedrijf of organisatie naar boven te halen.
  • Strategische (merk)planning en doelstellingen op lange, korte en middellange termijn.
  • Touchpointplanning per klantroute.
  • Begeleiding & ondersteuning in de visuele identiteit van het merk.
  • Begeleiding & ondersteuning in de interne activatie van visuele merkelementen.
  • Begeleiding & ondersteuning in de externe activatie van visuele merkelementen.
  • Begeleiding & ondersteuning in merkcampagnes.
  • Evaluatie en bijschaven van de merkidentiteit.
  • Een kop koffie om vrijblijvend kennis te maken.

Wat levert het op?

Binnen de organisatie

  • Een beleid dat gericht is op waardecreatie.
  • Focus: met alle neuzen binnen de organisatie dezelfde kant op.
  • Betrokkenheid van medewerkers en afdelingen bij het merk.
  • Een duidelijke positionering van het merk of deelproject binnen de organisatie.
  • Meer tevreden medewerkers.
  • Meer ambassadeurs voor je bedrijf die de merkgedachte uitdragen.

 

Buiten de organisatie

  • Meer tevredenheid bij klanten en belanghebbenden.
  • Meer trouwe klanten en volgers.
  • Klanten of betrokkenen die positieve associaties van je merk kunnen overdragen (ambassadeurs).
  • Sterkere concurrentie / beeldpositie.
  • Positief imago als werkgever.

 

Voor wie is dit interessant?

Voor bedrijven en organisaties waar het merkdenken nog niet is opgenomen in het dagdagelijkse beleid, maar waar wel het besef is dat men iets met het merk moet gaan doen. Voor bedrijven en organisaties die al een (merk)imago hebben opgebouwd, maar dit graag willen bijsturen met behulp van een krachtige merkstrategie.

Tijd voor een duurzame verbinding met je merk? Laten we eerst even koffie drinken!

Wil je weten wat begeleiding in merkstrategie voor jouw organisatie kan betekenen en wat de mogelijkheden zijn? Stuur mij gerust een berichtje of bel mij op 06-526 981 08! Ik kom graag vrijblijvend bij je langs voor een kop koffie.