Merktraining en advies voor jullie organisatie

Als organisatie wil je graag dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Alle mensen binnen je organisatie werken toe naar een gezamenlijk doel. Dat is bij merkdenken niet anders. Daarom behoort het merk niet tot een afdeling of een enkele discipline. Het belang van merkdenken moet bij elke afdeling binnen je organisatie doordrongen zijn. In de controlekamer van het merk zijn dan ook verschillende disciplines vertegenwoordigd, zodat de waarden van de organisatie en het merk in het DNA worden opgenomen. Je medewerkers moeten enthousiast worden gemaakt en het idee krijgen dat ze onderdeel zijn van het proces. Alleen zo creëer je draagvlak en ambassadeurs voor je merk.

Daarom een training waarbij mensen van verschillende afdelingen, samen met de bestuurslaag en met elkaar gaan brainstormen op de bruisvloer. Waar zijn jullie goed in, waar zit de kracht van de organisatie. Welke competenties en waarden zitten er gekoppeld aan het merk en welke wil je graag verankeren? We formuleren een duidelijke visie en missie en bekijken kritisch welke merken je als concurrent ziet en op wie je je wilt richten. Samen met collega’s gaan we op de bruisvloer aan de slag met het thema merkidentiteit. De bruisvloer is de plek in jullie bedrijf waar hét gebeurd, daar waar jullie product gemaakt wordt, waar jullie diensten uitgevoerd worden, waar ideeën ontstaan, waar je het gesprek met elkaar aangaat. Daar waar de mensen elke dag met trots werken aan de organisatie van de toekomst. Op de bruisvloer is iedereen gelijk en is elk idee is een bruisend idee.

We gaan in kaart brengen hoe jullie je eigen merk zien en hoe jullie denken dat anderen jullie merk zien (identiteit versus imago)? We bouwen samen aan de architectuur van het merk. We bepalen de positie die jullie willen innemen met het merk ten opzichte van de concurrentie en zetten de missie richting de doelgroep(en) die jullie willen bereiken. Welke waarden vinden jullie belangrijk binnen en buiten de organisatie en wat betekenen deze concreet voor klanten en hun merkbeleving? Wat maakt jullie merk uniek en waar zijn jullie het meest trots op? Aan het einde van de training pitchen we de ideeën en luisteren we naar elkaars feedback.

Wat komt er voorbij in deze training?


  • Het belang van merkdenken en alle neuzen dezelfde kant op.
  • Waar komen jullie vandaan? (historie / achtergrond).
  • Waar zijn jullie goed in? (kerncompetenties)
  • Waar staan jullie voor? (waarden)
  • Waar ligt de focus? (bedrijfsoriëntatie)
  • Wie zijn jullie concurrenten?
  • Wie zijn jullie ideale klanten?
  • Hoe ziet jullie markt er over 10 jaar uit? (Visie)
  • Welke doelstelling en missie kunnen we daaraan koppelen?
  • Hoe zien jullie je eigen merk en hoe ervaren anderen dat? (Identiteit versus imago)
  • Hoe kunnen we jullie merk onderscheidend positioneren?

Voor wie is deze training bedoeld?

De training is bedoeld voor teams binnen een bedrijf of organisatie. Belangrijk is dat verschillende disciplines inclusief de bestuurslaag onderdeel zijn van de training.  

 

Wat zijn de kenmerken van deze training?

  • 1 dag volledige focus op jullie merk, midden op de bruisvloer.
  • Geeft inzicht in wat een merk kan betekenen voor jullie bedrijf, organisatie en of afdeling.
  • Biedt een solide basis onder de positionering van jullie merk.
  • Ervaringen worden gedeeld tussen collega’s met verschillende disciplines.
  • De betrokkenheid van medewerkers wordt vergroot.
  • Het helpt alle neuzen dezelfde kant op te krijgen.
  • Een stukje teambuilding op een efficiënte manier.
  • Je creëert ambassadeurs voor je organisatie.
  • Kleine effectieve werkgroep van 8 - 10 deelnemers
  • Een raketlading aan feedback, tips & tricks!

Ben jij klaar om een sterk merk te ontwikkelen, midden op de bruisvloer? Neem dan nu contact op!

Wil je graag een training organiseren binnen jouw bedrijf of organisatie, trainingsdata afstemmen of wil je meer informatie over de mogelijkheden? Stuur gerust een berichtje of bel mij op 06-526 981 08!


space-icons-planet

Masterclass 
voor professionals


Merk positioneren

In deze 2-daagse Masterclass leggen we de basis van het merkdenken en gaan we aan de slag met jouw merk-case. Je leert hoe je met een sterke identiteit jouw merk laat opvallen tussen de massa.

Lees hier meer over

Keynote spreker
met energie


Groeien als een raket

Organiseer jij binnenkort een zakelijk evenement en zoek je een inspirerend verhaal over merkdenken als begin van jullie missie? Start your engine en ga mee op reis.

Lees hier meer over

Begeleiding in
merkpositionering


Duurzame verbinding met je merk

Investeer in het belangrijkste onderdeel van jouw organisatie, zodat klanten, medewerkers en andere betrokkenen een duurzame verbinding opbouwen met je merk. Ik help je graag op weg.

Lees hier meer over